Not aligning toolpass

I changed my table and installed 2 angle profiles on the y axis.
This is the first test and it seems to have helped a lot.

At the same time, the mail came by, with a new camera for the holidays, so it also needed to be tested.

Thank you very much for your help and good advice

1 Like

Odder

Cool. Jeg er fra Aalborg

Just an update. The rails works.
All holes and cuts lines up.

4 Likes

Hej igen Henrik
Har boet i mange år i Aars og læst i Aalborg.
Kan se du bor i Svendstrup.
Kører den for dig nu, jeg har godt nok været inde i en meget stejl indlærerings kurve. Men det er ved at være et par år siden, snart. Har lavet mange sjove ting.

1 Like

Ja postnummert siger svenstrup. Helt præcist bor jeg i Dall Villaby i udkanten af Skalborg, ved storcenteret og Bilka.
Ja det er ikke lige til at gå i gang med.
Personligt syndes jeg feeds og speeds er lidt kompliceret og syndes ikke jeg helt har fundet teknikken endnu. Så jeg køre lidt koncervativt med installeringerne.

Heldigvis er CAD ikke så svært for mig, da jeg i sin tid tog Teknisk gymnasium og fik undervisning i AutoCAD, samt byggetegninger og har arbejdet meget med CAD og Vector til private brug sidenhen. Men jeg har stadigvæk lidt at lære ang CAM og toolpaths osv. Så det kan være jeg skal spørge dig lidt til råds?

For at teste hvor præcist jeg kunne lave reproduktion, brugte jeg formiddagen i går på at lave faneblade til min vinyl samling. Dem plejer jeg at lave i hånden med håndmalet bogstaver, så havde træ der var skåret klar til brug.
min bror manglede et par stykker, så dem lavede jeg først.

Derefter gik jeg i gang med at lave et helt nyt sæt til mig selv.

Det gik super godt. Hver gang et job var færdig sendte jeg fræsern tilbage til mit workspace zero med G0 X0 Y0 Z5 for at starte et ny job.
Bare for at se hvor præcist den kunne forsætte uden at nulstille mellem jobs.
Alle kom ud 100% som de skulle uden fejl eller nulstilling.
Det eneste jeg gjorde var at nulstille z aksen da jeg skulle skære bogstaverne ud med en anden bit.

Jeg har givet dem køkkenbordsolie i morges, så de skal lige tøre ordenligt.

Næste projekt bliver en minnie mouse seng og møbler til min 2,5 årrige datters værelse.



*Jeg har designet møbler og seng i sketchup

Ønsk mig held og lykke. :rofl:
Måske jeg kan kontakte dig ang installeringer til dados? Eller er det bare at lave pockets?

3 Likes

Hej Henrik
Du kan lige få min mail
Tsander@hotmail.com

1 Like

Little old post but I was reading through it.

For anyone else I did have my vacuum affecting mine. I had it so it was hanging off the other end of the table, and the little grooves in tube would kind of pull on the x axis so things were out of alignment.

To fix I made a prett heavy pulley with two leftovers bearings to hold hose that I screwed into ceiling. So now there’s no pull when it goes back and forth