Ramp 1.4

bonjour j’ai besoin d’aide pour flasher ma carte je n’y comprend rien j’ai telecharger platformmIO mais je ne sais pas quel program gituhb choisir .
merci

I assume that you are asking about the MPCNC. If so, V1 maintains two Ramps 1.4 versions at this github site. Which version you select will depend on how you wire your steppers. If each stepper is wired to its own driver on the Ramps board, then use the “Dual” version. If the X and Y stepper pairs are wired in series and use a single driver for each pair, then use the other version.

  • V1CNC_Ramps_Dual-2.0.7.2-src.zip
  • V1CNC_Ramps-2.0.7.2-src.zip

As for PlatformIO, there is some documentation here.

There is a possible solution that does not involve compiling for uploading firmware. I don’t think documentation has been released yet for this solution, and it has only been lightly tested, but this topic contains information.

(Google Translate/Google Traduction)

Je suppose que vous posez des questions sur le MPCNC. Si tel est le cas, la V1 maintient deux versions de Ramps 1.4 sur ce site github. La version que vous sélectionnez dépendra de la façon dont vous câblez vos steppers. Si chaque stepper est câblé à son propre driver sur la carte Ramps, alors utilisez la version «Dual». Si les paires de pas à pas X et Y sont câblées en série et utilisent un seul pilote pour chaque paire, utilisez l’autre version.

Quant à PlatformIO, il y a une documentation ici.

  • V1CNC_Ramps_Dual-2.0.7.2-src.zip
  • V1CNC_Ramps-2.0.7.2-src.zip

Il existe une solution possible qui n’implique pas la compilation pour le téléchargement du micrologiciel. Je ne pense pas que la documentation ait encore été publiée pour cette solution, et elle n’a été que légèrement testée, mais cette rubrique contient des informations

Bonjour à tous,

Je viens de commander un ramps 1.4, j’ai pu lire à plusieurs reprise qu’il fallait modifier la carte en retirant une diode;
Ce qui aurait pour effet de ne plus alimenter l’arduino en direct.

Qu’en pensez-vous ?

2 eme question, beaucoup de personnes disent avoir grillé l’arduino à cause du LCD, y a-t-il des précautions à prendre?

Merci

Salut,

Je ne vois pas trop l’interet de faire ca, autant tout alimenter par la carte Ramps, c’est le plus simple.

Ca ne m’est jamais arrive , pourtant j’ai deja eu un paquet de ramps (probablement une vingtaine).
Meme lorsque le sens des cables de l’ecran est inverse ca n’engendre pas de dommage. La seule chose que les arduino n’aiment pas ce sont les court circuits, donc faire attention lors du cablage.

Le plus sensible ce sont les drivers des moteurs, ca par contre j’en ai crame a la pelle :wink:

salut,

Merci pour la réponse super rapide.

L’intérêt de retirer la diode est de pouvoir alimenter le ramps avec un plus gros voltage (jusqu’à 35v en fonction des condensateurs présent sur la carte) afin d’améliorer les performances des moteurs.

Étant novice, je pense que je vais me contenter du 12v sans rien toucher au niveau de la carte ramps.

Je prends note de ta remarque, je vais de suite commander + de drivers moteurs :yum:

Ah oui effectivement, j’avais completement oublie qu’on pouvait faire ca.
Augmenter le voltage sur la MPCNC est uniquement une bonne idee si tu veux de la vitesse, donc en cas d’utilisation en tant qu’imprimante 3d ou bien decoupe laser ou plasma.
Si c’est juste pour faire de la decoupe par fraisage ca ne presente pas de gros interet etant donne que les vitesses restent faibles, en 12V c’est suffisant :slight_smile:

OK, adjugé! ça sera du 12v :grin:

encore un grand merci pour ces réponses

hello I’ve been trying to flash my RAMPS 1.4 card with 8825 drivers for 5 days. I followed the recommended procedure I downloaded the marlin v1c1 cnc_ skr1p3_8825-2.0.7.2. as much with arduino as platformIO impossible. continuous I will throw everything in the trash. by reading the information it seems easy to flash the card? if I had known I would not have made this cnc. which can help me
thank you

It appears that I’m am the source of your problem. I’m sorry that a bit of inattention on my part may have caused you 5 days of frustration. I just checked my original post, and I copy and pasted the wrong firmware name. You need: V1CNC_Ramps-2.0.7.2-src.zip. This may or may not be your only problem.

If you have additional issues, I encourage you:

  • Don’t wait days. Open a new topic if you struggle an hour or two without a solution.
  • Post to MPCNC/Troubleshooting rather than International/French. Your problem will see more traffic.
  • If you use Google Translate and post in English, more people will read your topic and respond.

If the compile of the firmware continues to be a problem, there is another way to upload the firmware that does not involve a compiler and instead is a direct binary upload. It assumes you are using the standard 12864 LCD or no display at all. It has only recently been discovered, and it is not yet been documented by V1. I’ll list the steps for using this tool in a new post in just a little while.

There is a tool called XLoader that allows you to directly upload a binary version of the firmware to your Ramps 1.4 control board. It is usually available here, but this site is currently down for maintenance. Here is an alternate link to the github page that also has XLoader.. Steps:

  1. From the github page, select Code/Download Zip to download the files
  2. Unzip the the file to a subdirectory on your machine.
  3. Unzip the Marlin source to your machine. For the Ramps 1.4 you want V1CNC_Ramps-2.0.7.2-src.zip.
  4. Plug in your board into your computer
  5. Run XLoader and set the Device and Baud rate as in this image:

XLoaderInterface

  1. Select the COM port that your board is on.
  2. Select the Hex file. You will find it Marlin/Marlin/Build. And I believe you want Marlin.ino.hex.
  3. Click Upload.

The upload takes about 30 seconds.

1 Like